Cyklotrasa Brezno - Telgárt

Brezno je malé mesto ležiace pod Nízkymi Tatrami pri rieke Hron. Tu začína aj trasa, ktoré vás dovedie Horehronským podoliem až do Telgártu. Toto podolia je súčasťou Fatransko-tatranskej oblasti. Skladá sa z Heľpianskeho podolia, Bystrianského podhorí, Breznianska kotliny a Lopejské kotliny. Trasa patrí skôr medzi náročnejšie, prevýšenie je 1320 m jej prejdenie vám zaberie približne štyri a pol hodiny. Z väčšej časti vedie po nespevnených cestách.

Z Brezna pôjdete okolo rieky Hron smerom na Zadné Halny, Bujakovo a cez jedz do Filipova. Ďalej sa vydáte do Beňuš a Bacúch. Po ceste z Bacúch smerom na Polomku už budete prechádzať náročnejším terénom, pretože sa dostanete do národného parku Nízke Tatry. Cyklotrasa vedie približne vo výške 650 m a za Polomkou sa dostanete až do 700 m. Potom zídete opäť o niečo nižšie do Závadka nad Hronom, kde sa nachádza kostol sv. Jána Nepomuckého alebo krytý bazén. Odtiaľ už budete opäť pokračovať okolo rieky Hron do Heľpy a Pohorelej. U Pohorelej sa nachádza prameň Kyslá alebo studnička pod Skalkou. Z Pohorelej vás čaká prudké stúpanie spory Pohorelská Mäsu, okolo Dudlavé skaly až do Šumiac. V Dudlavé skale je aj rovnomenná jaskyňa, v ktorej sa nachádza najvyššie položené nálezisko skamenelín mäkkýšov. Odtiaľ už dôjdete až na stanici v Telgárte.

Náročnosť cyklotrasy: Náročná

Terén: MTB (horské)

Vzdialenosť: 58 Km

Hodnotenie cyklotrasy

Ohodnoťte, ako sa Vám cyklo výlet páčil na stupnici 1 - 5

Ako sa Vám cyklotrasa páčila?

Podeľte sa s ostatnými, ako sa Vám cyklotrasa páčila. Na aké zaujímavé miesta ste cestou narazili, odporúčania, atď.

Najnovšie cyklotrasy po ruke

Najnovšie cyklotrasy pribúdajú každým týždňom.

Možnosť cestovania a poznávanie nových miest teda stále stúpa. Buďte pritom. Nechajte si posielať najnovšie cyklotrasy každý týždeň .

Prajeme príjemné cyklo zážitky!