Cyklotrasa Liptovský Mikuláš - Chvatimech

Trasa začína pod Tatrami v meste Liptovský Mikuláš. Nachádza sa tu aj vodná nádrž Liptovská Mara, ktorá leží na rieke Váh a má rozlohu 2 700 ha. Priehradná hrádza sa nachádza presne medzi Liptovským Mikulášom a Liptovskú Teplú. Z Liptovského Mikuláša pôjdete okolo nádrže cez Liptovský Trnovec a Liptovský Michal do Partizánskej Ľupči, kde prejdete okolo kostola sv. Matúša.

Odtiaľ sa vydáte údolím okolo rieky Lupčianky až do Železnâ. Pôjdete napríklad okolo vrcholov Loviska a Siačské Magury. Po príchode do Liptovskej Lužnej už budete pokračovať údolím okolo rieky Lúžňanka, ktorá vás dovedie do polky vašej cesty, Liptovskej Osady ležiacej pod vrcholom Na Jamách. Odtiaľ vás ďalej povedie rieka Korytnica až do Korytnických kúpelí, kde sa nachádza hneď niekoľko prírodných zdrojov pitnej vody, fontána a veľa studničiek. Jedná sa o kúpeľnú osadu a je súčasťou Liptovskej Osady. Kúpele tu sú už od 16. storočia. Minerálna voda odtiaľ získala niekoľko ocenení a liečil sa tu aj cisár František Jozef. Je tu napríklad prameň Vojtech, z ktorého vyviera voda, ktorá má iba 5,4 ° C, čo z neho robí najstudenšia prameň na slovenský. Kúpele sú však už dlho zatvorené a je tu len 5 verejne prístupných prameňov: Vojtech I., Vojtech II., Žofia, Jozef a Anton.

Z kúpeli pôjdete na Hiadeľ ležiacom medzi vrcholmi Bukovina a Diel. Z Hiadeľ pôjdete smerom na Brusno do Predajné. Kúsok za Predajnou sa nachádza aj rovnomenný rybník. Odtiaľ pôjdete do Lopej, Skalice a dôjdete až do Chvatmi.

Náročnosť cyklotrasy: Náročná

Terén: MTB (horské)

Vzdialenosť: 96 Km

Hodnotenie cyklotrasy

Ohodnoťte, ako sa Vám cyklo výlet páčil na stupnici 1 - 5

Ako sa Vám cyklotrasa páčila?

Podeľte sa s ostatnými, ako sa Vám cyklotrasa páčila. Na aké zaujímavé miesta ste cestou narazili, odporúčania, atď.

Najnovšie cyklotrasy po ruke

Najnovšie cyklotrasy pribúdajú každým týždňom.

Možnosť cestovania a poznávanie nových miest teda stále stúpa. Buďte pritom. Nechajte si posielať najnovšie cyklotrasy každý týždeň .

Prajeme príjemné cyklo zážitky!