Cyklotrasa Liptovský Mikuláš - Iľanovská dolina

Cyklotrasa začína a aj končí v centre mesta Liptovský Mikuláš. Z Liptovského Mikuláša sa vydáme smerom na vodný areál a pokračujeme hlavnou cestou popod dialničný most do obce Iľanovo. Cez obec Iľanovo pokračujeme stále rovno, najskôr prejdeme po ľavej strane najprv okolo ihrísk, neskôr po pravej strane okolo poľnohospodárskeho družstva.

Od konce obce vedie cyklistická trasa krásnym prevažne lopúchovým prostredím a je aj značenou cyklotrasou. Nasleduje malá vodná hrádza, pri ktorej je pekné miesto s tromi ohniskami. Môžete odbočiť vpravo po zelenej značenej turistickej trase smerom na Demänovskú dolinu. Alebo pokračovať rovno po asfaltovej ceste, ktorá sa potom zmení na skalnatú cestu. Od tohto miesta začína aj strmšie stúpanie, ktoré pokračuje až ku skalným vrátam. Za skalnými vrátami sa po chvíľke objaví po pravej strane obrovská skala.

Tu sa môžete otočiť a užiť si parádny zjazd dole Iľanovskou dolinou. V Iľanove odbočíme doľava, kde sa kratším stúpaním dostaneme na kopček medzi Iľanovom a Ploštínom, odkiaľ sú veľmi pekné výhľady na Liptovský Mikuláš, Západne Tatry a Chočské vrchy. Z Ploštína už len zbehneme po hlavnej ceste do centra Liptovského Mikuláša.

Náročnosť cyklotrasy: Snadná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdialenosť: 22 Km

Hodnotenie cyklotrasy

Ohodnoťte, ako sa Vám cyklo výlet páčil na stupnici 1 - 5

Ako sa Vám cyklotrasa páčila?

Podeľte sa s ostatnými, ako sa Vám cyklotrasa páčila. Na aké zaujímavé miesta ste cestou narazili, odporúčania, atď.

Najnovšie cyklotrasy po ruke

Najnovšie cyklotrasy pribúdajú každým týždňom.

Možnosť cestovania a poznávanie nových miest teda stále stúpa. Buďte pritom. Nechajte si posielať najnovšie cyklotrasy každý týždeň .

Prajeme príjemné cyklo zážitky!