Cyklotrasa Liptovský Mikuláš - Žiar

Cyklistická trasa začína na sídlisku Podbreziny v Liptovskom Mikuláši odkiaľ pokračuje na Veterná Poruba. Tú Vás čaká 4 a pol kilometra ťažšieho stúpanie po rovnajte asfaltky s vyhleddem na turisticky obľúbenej Žiarskej doliny, Tri kopy, Baranec a ostatné štíty Západných Tatier.

Stúpanie pokračuje až po družstvo vo Veterné Porube, odkiaľ sa zmierňuje. Miernym stúpaním prejdeme okolo cintorína za Veterná Poruba, kde je najvyšší bod tejto cyklotrasy. Po náročnom stúpaní prichádza príjemný zjazd po mierne rozbitej asfaltke smerom na salaš Žiar. Počas tohto zjazdu je krásny výhľad na majestátne štíty Tatier, v ktorých vyniká Kriváň. Asi po 2 kilometroch mierneho zjazde odbočíte vľavo na poľnú cestu. Na konci tejto cesty Vás čaká prechod cez malú riečku (väčšinou je prakticky vyschnutá), za ktorú sa vydáte vpravo po šotolinové ceste na salaš Žiar, kde si môžete urobiť prestávku.

Od salaša prejdete lesnou cestou (pozor na korene a prípadne blato) k chatkám, kde sa napojíte na asfaltovú cestu a prejdete pozdĺž chate Koziara do ústia Žiarskej doliny. Odtiaľ máte možnosť vpravo pokračovať na Žiarsku chatu. My však odbočiť vľavo smerom dole po asfaltke do obce Žiar, kde pri potravinách odbočíme opäť vľavo. Na kopčeku prejdeme po ľavej strane najprv okolo cintorína a po pár metroch zabočil vpravo na poľnú asfaltku, ktorá nás dovedie do Smrečian. Zo Smrečian sa späť na začiatok cyklistické trasy dostanete buď po hlavnej ceste alebo ako alternatívu môžete zvoliť odbočku vľavo hneď za obcou, ktorá nás poľnou cestou po hrebeni dovedie do Vitálišoviec (hrebeň môžete opustiť vedľa cintoríne vo Vitálišovce) a späť na sídlisko Podbreziny.

Náročnosť cyklotrasy: Snadná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdialenosť: 18 Km

Hodnotenie cyklotrasy

Ohodnoťte, ako sa Vám cyklo výlet páčil na stupnici 1 - 5

Ako sa Vám cyklotrasa páčila?

Podeľte sa s ostatnými, ako sa Vám cyklotrasa páčila. Na aké zaujímavé miesta ste cestou narazili, odporúčania, atď.

Najnovšie cyklotrasy po ruke

Najnovšie cyklotrasy pribúdajú každým týždňom.

Možnosť cestovania a poznávanie nových miest teda stále stúpa. Buďte pritom. Nechajte si posielať najnovšie cyklotrasy každý týždeň .

Prajeme príjemné cyklo zážitky!