Cyklotrasa Poprad - Vrbová

Našu cyklotrasu začíname v centre mesta Poprad, odkiaľ sa vydáme do časti Stráže, kde asfaltku opúšťame popri cintoríne. Pokračujeme poľnou cestou a po pár metroch sa nenapojíme na širokú štrkovitú cestu, ale vľavo na poľnú. Takým poznávacím bodom je kríž, ktorý je najprv v diaľke vidno a za chvíľu okolo neho aj prechádzame. Tu pokračujeme stále rovno, najprv míňame meteo stanicu, neskôr nadjazdom križujeme dialnicu. Po krátkom zjazdíku sa dostávame ku križovatke, kde odbočujeme vľavo v smere na Huncovce. Nasleduje pekná pasáž s miernymi stúpaniami a klesaniami, po ľavej strane s výhľadmi na panorámu Vysokých tatier, napravo na okolité polia a prírodu. Pred obcou Huncovce si to skrátime vpravo cez pole a na pár metrov (naozaj pár) použijeme asfaltku, ktorá vedie do obce Žakovce. Vľavo sledujeme odbočku na poľnú cestu, ktorou sa dostaneme priamo k vodnej nádrži Žakovce.

Dá sa tu nájsť miesto na piknik a relax a ak obídeme nádrž z druhej strany máme to aj s veľmi pekným vyhľadom na naše zlaté Tatry. Odtiaľto je naozaj na skok k vodnej nádrži Kežmarok a priamo do Kežmarku. My však našu cyklistickú trasu točíme okolo prvej vodnej nádrže v smere na Vrbov. Je to celkom fajn rovinatý úsek, miestami s hlboko vychodenými koľajami od techniky.Vo Vrbove kúsok po hlavnej a na konci doprava v smere ku termálnemu kúpalisku a Vrbovskym rybníkom.

Prvý rybník míňame vpravo, ďalšie dva vľavo, najskôr je to staršia asfaltka, ktorá neskôr prejde do poľnej cesty. Za tretím rybníkom si to vyšľapeme vľavo miernym kopčekom. Postupne sa nám začina odkrývať obec Vlková. Nezbehneme priamo do obce, ale našu cyklotrasu vedieme poza záhrady cestičkou, ktorou dojdeme ku hlavnejšej poľnohospodárskej ceste. Tu točíme vpravo v smere na Úsvit. Poľná cesta vedúca do Úsvitu je úplná pohodovka, najrpv hore, potom dole a zase mierne hore. Ak máte šťastie, stretnete tu neskutečné množstvo lesnej zveri. Z Úsvitu už len kúsok asfaltkou, neskôr vľavo popod dialnicu a po chvíľke sa dostaneme k bodu nad Strážami, kde náš cyklistický okruh zakončíme.

Náročnosť cyklotrasy: Střední

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdialenosť: 32 Km

Hodnotenie cyklotrasy

Ohodnoťte, ako sa Vám cyklo výlet páčil na stupnici 1 - 5

Ako sa Vám cyklotrasa páčila?

Podeľte sa s ostatnými, ako sa Vám cyklotrasa páčila. Na aké zaujímavé miesta ste cestou narazili, odporúčania, atď.

Najnovšie cyklotrasy po ruke

Najnovšie cyklotrasy pribúdajú každým týždňom.

Možnosť cestovania a poznávanie nových miest teda stále stúpa. Buďte pritom. Nechajte si posielať najnovšie cyklotrasy každý týždeň .

Prajeme príjemné cyklo zážitky!