Cyklotrasa Vlkolínec - Pribylina

V obci Vlkolínec začína trasa, ktorá vedie až do 67 kilometrov vzdialenej dediny Pribylina. Obec je pamiatkovou rezerváciou ľudovej architektúry. Z nej pôjdete ďalej do mesta Ružomberok a okolo rieky Váh do dedín Liptovská Teplá a Bešeňová, u ktorej leží rovnomenná vodná nádrž. Okolo nádrže prejdete do dediny Vlachy, ktorá leží pri ďalšie vodné nádrže, Liptovská Mara. Stavba tejto rozsiahlej nádrže trvala 10 rokov. Okolo nádrže pôjdete po modrej turistickej značke cez obce Galovany, Svätý Kríž, Lazisko a Ploštín. Odtiaľ potom smerom na Iľanovo, Závažná Poruba a Liptovský Ján. Tu sa nachádza Svätojánska rozhľadňa. Hneď za dedinou leží Liptovský Hrádok. Tu môžete navštíviť Hrádocké Arborétum alebo miestny hrad. Arborétum sa nachádza uprostred mesta a okolo neho sú postavené sídliska. Hoci arborétum je svojou výmerou veľmi malé, patrí medzi jedny z najvýznamnejších v Európe. Jednak je to najvyššie položené arborétum v strednej Európe, a naviac obsahuje štvrté najrozsiahlejšie dendrologické zbierky na slovenskom. V arboréte sa nachádzajú jedinečné taxóny z našej a svetovej dendroflórou, ktoré sú v zoznamoch - Červených knihách viacerých štátov a ktoré sú v rámci Európy na severnom okraji svojho prirodzeného areálu rozšírenia.

Liptovský hrad je zrúcaninou bývalého vodného hradu, ktorý tu bol postavený v 14. storočí. Tento gotický hrad je situovaný na vápencovej skale pri rieke Belá. Slúžil ako strážny hrad na križovatke Spišskej cesty a cesty Magna via čiže Jantárovej cesty. Po obsadení husitmi a iskrovým vojakov hrad často striedal majiteľov a dlho bol v rozvalinách. Potom ho do vlastníctva získali belasá bratia a celý ho opravili a rozšírili o mnohé hospodárske budovy. V roku 1803 zhorel takmer celý hrad do základov a od tej doby bol v ruinách. Keď sa hrad dostal do vlastníctva kráľovskej komory, opravili len zámok pri hrade. Zvyšok hradu bol neskôr zakonzervovaný. Teraz je hrad v súkromnom vlastníctve a je tu zriadený luxusný hotel.

Z dediny budete pokračovať smerom na Liptovský Peter, Vavrišovo a Pribylina. Za dedinou sa nachádza Múzeum liptovskej dediny.

Náročnosť cyklotrasy: Náročná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdialenosť: 67 Km

Hodnotenie cyklotrasy

Ohodnoťte, ako sa Vám cyklo výlet páčil na stupnici 1 - 5

Ako sa Vám cyklotrasa páčila?

Podeľte sa s ostatnými, ako sa Vám cyklotrasa páčila. Na aké zaujímavé miesta ste cestou narazili, odporúčania, atď.

Najnovšie cyklotrasy po ruke

Najnovšie cyklotrasy pribúdajú každým týždňom.

Možnosť cestovania a poznávanie nových miest teda stále stúpa. Buďte pritom. Nechajte si posielať najnovšie cyklotrasy každý týždeň .

Prajeme príjemné cyklo zážitky!