Cyklotrasa Zlaté Moravce - hrad Hrušov

Len pár kilometrov od Zlatých Moraviec sa nachádza najvyšší vrch Pohronského Inovca a to Veľký Inovec (901 m.n.m.) s parádnym výhľadom. Cesta je jednoduchá a dá sa naplánovať viacero zaujímavých okruhov, tak aby ste sa vrátili naspäť do Zlatých Moraviec. Na hlavnej ceste smerom k horám je vyčlenený cyklopruh, čo sa až tak často nevidí a už o pár minút prídete do dedinky Machulice, kde narazíte na modrú turistickú značku, ktorá vedie ihneď do lesa. Cesta má prijateľný sklon, kedy nabiehajú rýchlo výškové metre ale jedná sa o starú asfaltku a šotolinu, po ktorej prejde bez problémov aj auto.

Cesta do Zlaté Moravce ide rovno hore a dovedie vás do výšky cca 650 m.n.m. , kde je lúka s chatkami a výhľadom na západnú stranu. Pohodová cestička pokračuje, ale už má hneď trojaké turistické značenie – modrá, zelená aj červená. Z lesnej cesty turistické značenie odbáča vľavo a pokračuje sa už singláčom. Najskôr mierne dole a potom už riadne a dlho hore.  Trošku techniky vedieť nezaškodí a cez korene sa prejde do kopca bez problémov. Zrazu sa profil mení a párkrát nasleduje menší zjazd s následným stúpaním, ktorý vyústi na veľkú lúku. Zjazd po žltej turistickej značke smerom cez Osnú dolinu smerom na Jedľové Kostolany. Celý zjazd od konca lúky ide po starej rozbitej asfaltovej a kamenistej ceste. Cesta je široká a dovoľuje to pekne pustiť.

Zjazd končí pripojením sa na klasickú asfaltovú cestu – koniec žltej turistickej značky. Ak pôjdete vľavo prídete naspäť do Machulíc a následne do Zlatých Moraviec. Podobne si určite všimnete aj rozhľadňu, ktorá skôr pripomína strážnu vežu na hraniciach z čias komunizmu. Ak budete mať chuť, môžete sa prejsť k malej kovovej rozhľadni Drieňová. Potom odbočte k obci vľavo po červenej turistickej značke na hrad Huršov. Hrad bol, rovnako ako mnoho iných, ktoré sa pridala na stranu Rákócziho povstalcov, vypálený cisárskymi vojskami.

Za pár minút pekným zjazdom sa ocitnete na asfaltke, ale ešte pred ňou prejdete cez potôčik bez mostíka.  Po pár metroch sledujte odbočku vľavo, ktorá smeruje cez otvorené dvere v oplotení. A potom už len strmo hore. Neskôr je tu aj výhľad smerom na Zlaté Moravce a Veľký Inovec. Rovnou asfaltkou do Topoľčianok je to už kúsok. Prídete hneď na začiatku do pekného parku, kde si môžete pozrieť viacero (kultúrnych/zvieracích) zaujímavostí alebo ísť rovno po hlavnej ceste do Zlatých Moraviec, pretože je tam spravený výborný cyklochodník.

Náročnosť cyklotrasy: Náročná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdialenosť: 48 Km

Hodnotenie cyklotrasy

Ohodnoťte, ako sa Vám cyklo výlet páčil na stupnici 1 - 5

Ako sa Vám cyklotrasa páčila?

Podeľte sa s ostatnými, ako sa Vám cyklotrasa páčila. Na aké zaujímavé miesta ste cestou narazili, odporúčania, atď.

Najnovšie cyklotrasy po ruke

Najnovšie cyklotrasy pribúdajú každým týždňom.

Možnosť cestovania a poznávanie nových miest teda stále stúpa. Buďte pritom. Nechajte si posielať najnovšie cyklotrasy každý týždeň .

Prajeme príjemné cyklo zážitky!