Cyklotrasa Zlaté Moravce - Veľký Inovec

Cesta na Veľký Inovec je jednoduchá a dá sa naplánovať viacero zaujímavých okruhov, tak aby ste sa vrátili naspäť do Zlatých Moraviec. Na hlavnej ceste smerom k horám je vyčlenený cyklopruh a už o pár minút prídete do dedinky Machulice, kde narazíte na modrú turistickú značku, ktorá vedie ihneď do lesa. Cesta má prijateľný sklon, kedy nabiehajú rýchlo výškové metre ale jedná sa o starú asfaltku a šotolinu, po ktorej prejde bez problémov aj auto.

Zlaté Moravce ležia necelých 200 metrov nad morom a táto cestička, ktorá ide rovno hore vás dovedie do cca 650 metrov, kde je lúka s chatkami a výhľadom na západnú stranu. Pohodová cestička pokračuje, ale už má hneď trojaké turistické značenie – modrá, zelená aj červená. Z lesnej cesty turistické značenie odbáča vľavo a pokračuje sa už singláčom. Najskôr mierne dole a potom už riadne a dlho hore.

Trošku techniky vedieť nezaškodí a cez korene sa prejde do kopca bez problémov. "Hodinky" hlásia výšku takmer 850 m, ale zrazu sa profil mení a párkrát nasleduje menší zjazd s následným stúpaním, ktorý vyústi na veľkú lúku. Zjazd po žltej turistickej značke smerom cez Osnú dolinu smerom na Jedľové Kostolany. Celý zjazd od konca lúky ide po starej rozbitej asfaltovej a kamenistej ceste. Cesta je široká a dovoľuje to pekne pustiť. V spodnej časti zjazdu som stretol hľadačov pokladu, resp. postrehol začiatok výkopových prác o prieskum stredu Zeme. Zjazd končí pripojením sa na klasickú asfaltovú cestu – koniec žltej turistickej značky. Ak pôjdete vľavo prídete naspäť do Machulíc a následne do Zlatých Moraviec.

Náročnosť cyklotrasy: Střední

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdialenosť: 48 Km

Hodnotenie cyklotrasy

Ohodnoťte, ako sa Vám cyklo výlet páčil na stupnici 1 - 5

Ako sa Vám cyklotrasa páčila?

Podeľte sa s ostatnými, ako sa Vám cyklotrasa páčila. Na aké zaujímavé miesta ste cestou narazili, odporúčania, atď.

Najnovšie cyklotrasy po ruke

Najnovšie cyklotrasy pribúdajú každým týždňom.

Možnosť cestovania a poznávanie nových miest teda stále stúpa. Buďte pritom. Nechajte si posielať najnovšie cyklotrasy každý týždeň .

Prajeme príjemné cyklo zážitky!